Korzystanie z Internetu jest bezpłatne. Koszty pokrywane są ze środków własnych biblioteki.

wtorek, 21 października 2008

Aforyzmy i myśli o książce

Carlos Ruiz Zafón — Cień wiatru
Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to, co już masz w sobie.

Wiesław Myśliwski — Traktat o łuskaniu fasoli
Książki to także świat, i to świat, który człowiek sobie wybiera, a nie na który przychodzi.

Jonathan Carroll — Kraina Chichów
Czytanie książki jest, przynajmniej dla mnie, jak podróż po świecie drugiego człowieka. Jeżeli książka jest dobra, czytelnik czuje się w niej jak u siebie, a jednocześnie intryguje go, co mu się tam przydarzy, co znajdzie za następnym zakrętem.

Oscar Wilde — Portret Doriana Graya
Książki, które świat nazywa niemoralnymi, to są właśnie te, które światu wykazują jego własną hańbę.

Jarosław Iwaszkiewicz
Kocham książkę dlatego, że wprowadza mnie w mój własny świat, że odkrywa we mnie bogactwa, których nie przeczuwałem.

Brak komentarzy: